Kesztölc Kestúc

keresés

Vidám hegymászás, csodálatos kilátások! Levendulás frissítő, bográcsolás kesztölci szlovák módra! Fantasztikus nyeremények! A túraútvonalakat barátságos, segítőkész kesztölciek jelölik ki. Rajt Kesztölc új turistaszállójánál, az Erdészháznál, cél a páratlan kilátást nyújtó Fekete-hegyi Sasfészek turistaház.

Rajt helyszín: Erdészház Turistaszálló, 2517 Kesztölc, Iskola utca 67 (Google térkép)

Rajt időpont: 2017. június 3. 8:30-10h között

Nevezési díj a helyszínen: 800 Ft, 14 év alatti gyerekeknek ingyenes. Regisztrálj előre, így csak 600 Ft (fizetés a rajtnál), kattintson ide!

Frissítés: A Sasfészek turistaszállónál víz, levendulaszörp, szőlőcukor. A Vadregényes útvonalon a Postás út kilátójánál víz, levendulaszörp, szőlőcukor.

A túra végén a résztvevők között nyereményeket sorsolunk!

• Egy éjszaka 10 fő számára az Erdészház Turistaszállóban (egyeztetett időpontban)
  • 5 fő számára ingyenes regisztráció az őszi Lábatlan Go túrára
  • 20 Kesztölc könyv
  • 10 üveg 0,5 l levendulaszörp

Ebéd: Bográcsgulyás kesztölciesen szlovák módra az Erdészház Turistaszálló udvarán: 800 Ft

Családosoknak: romantikus útvonal

Kétágú-hegy felé oda-vissza
Oda-vissza táv: 9,7 km. | Oda-vissza szintemelkedés: 439 m. | Minden korosztálynak ajánlott

Kesztölc, Erdészház Turistaszálló → Fekete-hegyi Sasfészek Kulcsosház → Kesztölc, Erdészház Turistaszálló

Töltse le a telefonjára, GPS-ére az útvonalat GPX formában!

Túránk a kesztölci Erdészháztól indul. Az Erdészház udvarából kilépve jobbra, a Kincses József Általános Iskola felé induljunk el az Iskola utcán. Az Iskola utca végén jobbra fordulunk a rövid Cseresznyéshát-utcába, a Kesztölci Kiserdei Óvoda „Horička” felé. Az óvodától haladjuk felfelé a Cseresznyésháton, közvetlen a kiserdei árok mellett. Ez az út felvezet minket a szőlészeti műútra, melyen forduljunk balra. Kb. 80 méter után elérjük az Országos Kéktúra kék sáv (K-) jelzését, melyen forduljunk jobbra, a hegy felé. Jobb kéz felől elhaladunk a közelmúltban kialakított pálos gyógynövénykert mellett. A hegy lábánál rátérünk a zöld sáv (Z-) jelzésre, amely felvisz minket a Kétágú-hegy nyergébe. A nyeregből kövessük a zöld négyzet (Z■) jelzést, amely nagyon szép turistaúton visz fel minket Fekete-hegyre. Mikor elérjük a „szuszogó” alját, a zöld négyzet (Z■) jelzés felkanyarodik jobbra, de mi tartsunk tovább egyenesen a sárga kereszt (S+) jelzésen. Hamarosan jobb oldalt falépcsőkkel indul felfelé a sárga négyzet (S■) jelzés. Figyeljünk, mert a jelzés a hegyoldalban hamarosan élesen balra kanyarodik és ráfordul a célra. Innen már egyenesen haladva érjük el a Fekete-hegyi Sasfészek Kulcsosházat. A visszaút megegyezik a felfeleúttal.

Akik bírják szusszal: vadregényes útvonal

Postás-úton fel, majd a Kétágú-hegy felé vissza

Oda-vissza táv: 8,6 km. | Oda-vissza szintemelkedés: 433 m. | 14 évnél fiatalabb gyerekeknek nem ajánlott

Töltse le a telefonjára, GPS-ére az útvonalatGPX formában!

Kesztölc, Erdészház → Fekete-hegyi Sasfészek Kulcsosház

Túránk a kesztölci Erdészháztól indul. Az Erdészház udvarából kilépve balra, a Művelődési Ház felé induljunk el végig az Iskola utcán. Az utca vége felé jobbra feltűnik a párhuzamosan futó Széchényi István utca és a régi „Kisiskola” épülete, amely ma már múzeumként működik. A Széchenyi István utcán folytatjuk tovább utunkat felfelé. Elhaladunk a Hegyi kocsma és egy régi kőkereszt mellett, majd mielőtt éppen elérnénk a Kostel éttermet, balra letérünk a TSZ pince felé, a pincesorra. A TSZ pince után az első kereszteződésben balra kanyarodunk, majd kb. 20 méter után ismét balra haladunk tovább. Ezután jobbra fordulunk a Lackó-tanya mellett - irány a hegy! A kerítés mellett emelkedik felfelé utunk. Amikor felérünk már közvetlen a hegy alá, keresztezzük az Országos Kéktúra útvonalát és a zöld kereszt (Z+) jelzésen indulunk felfelé a Postás-úton. Sziklás ösvényen, meredeken haladunk felfelé, miközben bal kéz felől elhaladunk két kereszt mellett. Leküzdve a nagy emelkedőt, gyönyörködhetünk a Postás út szép kilátásában, majd felérve a hegygerincre nem térünk le a jelzésről, hanem tovább folytatjuk utunkat a zöld kereszten (Z+) egészen a Fekete-hegyi Sasfészek Kulcsosházig.

Fekete-hegyi Sasfészek Kulcsosház → Kesztölc, Erdészház

A Kulcsosháztól Pilisszentlélek irányába indulunk el a sárga négyzet (S■) jelzésen. Figyeljünk, mert a jelzés hamarosan élesen balra kanyarodik, ne térjünk le róla! A sárga négyzet (S■) jelzés hamarosan beleolvad a sárga kereszt jelzésbe (S+). Ezen megyünk tovább immáron Kesztölc irányába. Balról, a „szuszogó” felől utunkba becsatlakozik a zöld négyzet (Z■) jelzés, amely egészen a Kétágú-hegy nyergéig elkísér bennünket. A nyeregből lefelé a zöld sáv (Z-) jelzésen megyünk, a hegy lábánál utunkba jobbról becsatlakozik az Országos Kéktúra kék sáv (K-) jelzése is. Hamarosan bal kéz felől megcsodálhatjuk a közelmúltban kialakított pálos gyógynövénykertet. Mikor elérjük a szőlészeti műutat, elhagyjuk a turistajelzéseket és balra folytatjuk utunkat. Kb. 80 méter után jobbra térünk le a műútról a Cseresznyés-hát felé. Ez az út végig vezet a kiserdei árok mellett egészen a Kesztölci Kiserdei Óvoda „Horička” épületéig. Az óvodától balra tartunk lefelé a rövid Cseresznyés-hát utcán, amely az Iskola utca nyugati végébe torkollik. Itt balra indulunk fel az Iskola utcában, elhaladunk a Kincses József Általános Iskola mellett, majd megérkezünk az Erdészházhoz.