Kezdődhet az M1-es autópályát Esztergommal összekötő új, R11 számú, kétszer két sávos gyorsút megtervezése. 

Az R11 gyorsutat az új Bicske–Mány–M1-autópálya-csomóponttól indulva, Zsámbékot, Tököt, Perbált és Tinnyét nyugatról elkerülve kell megtervezni. A 10-es utat és a Budapest–Esztergom vasútvonalat külön szintben keresztezi majd az út.

A megvalósíthatósági tanulmány feladata eldönteni, hogy a gyorsút a 117. sz. főút-1117. j. út csomópontjában, vagy a 117.sz. főút-111. sz. főút csomópontjában, vagy az 1117. j úton, az Ipari Park irányában érjen véget.

A 32 kilométeres nyomvonal a 117. számú főút kétszer két sávos bővítésével éri el Esztergomot. Műszaki, megvalósíthatósági tanulmány elkészítése szükséges a kétszer két sávos gyorsút 4 kilométeres továbbvezetésére Esztergomtól a 11. számú főútig, figyelembe véve a későbbiekben esetlegesen megvalósuló új esztergomi Duna-híd helyét és az Esztergom és Párkány közti teherkomp megközelítését. A tervezőknek biztosítaniuk kell az M10-es gyorsforgalmi útnak az R11-es gyorsúthoz történő csatlakozási lehetőségét is.

Orbán Viktor miniszterelnök 2012 novemberében, a Magyar Suzuki Zrt. és a kormány közötti stratégiai megállapodás aláírásakor jelentette be a kormány azon döntését, hogy megépítik az Esztergom és az M1-es autópálya közötti csatlakozást biztosító útszakaszt.

A megbízatás nyertese a Constreal Mérnöki Iroda Kft., mégpedig a becsült nettó 1,96 milliárd forintnál alacsonyabb, 1,89 milliárd forintos ajánlattal – olvasható az Európai Unió hivatalos lapjában, a TED-ben.

Borítókép: így látta a Közút webkamerája az elágazást ma reggel

Olvasta már?

Visszajön a tél

Kelet felől érkező hideg, száraz levegő hozza vissza a telet. Visszatér a fagyos időjárás, szombaton többfelé havazhat.