Kesztölc Kestúc

keresés

A fogyasztók 8%-a vásárol borokat a Neszmélyi Borvidékről, ez derült ki a Nagy Bor Teszt felméréséből. A rozé továbbra is a fogyasztók nagy kedvence.

Összesen mintegy 40 ezer internetező töltötte ki Magyarország legnagyobb, borfogyasztással kapcsolatos online felmérését, amely a Winelovers Prémium Boros Rendezvények szervezői, a Borkollégium, a Vinoport és a Borászportál, valamint a Borháló borszaküzlet lánc közreműködésével készült el.

A minta nem reprezentatív a teljes magyar lakosságra nézve, hiszen a kitöltők jelentős része a borszerető közönség soraiból kerül ki, azonban mintegy 28 ezer válaszadó nem boros témájú weboldalakról érkezett. Utóbbiak 25%-a hetente többször, 20%-a hetente egyszer, 24%-a pedig havonta 2-3-szor bont palackot.

borteszt2

A hatalmas minta nem csak a felmérés jelentőségét növeli, és a belőle kinyert információkat hitelesíti, hanem magára a borpiacra, a kulturált borfogyasztásra is felhívja a figyelmet.

A Nagy Bor Teszt eredményei rámutatnak: a borfogyasztók zöme, mintegy háromnegyede tisztán, szóda vagy üdítőital hozzáadása nélkül fogyasztja el a bort, és a korábbi évekhez hasonlóan elsöprő – mintegy 90%-os – a hazai termékeket preferálók aránya.

borteszt3

A kutatásból egyebek mellett kiderül az is, hogy a legtöbben a termőhely, a szín és a szőlőfajta alapján választanak bort. Borvidékeink között – az elmúlt évekhez hasonlóan – a legnépszerűbb Villány, Eger és Tokaj, őket egy kissé lemaradva a Szekszárd, Badacsony, Balaton-felvidék hármas követi.

borteszt1

A korábbi felmérések más megközelítésben kérdeztek rá a borfogyasztók által leginkább kedvelt borfajtákra. A mostani eredmény igazolja a felmérés nélkül is látható rozédivatot, hiszen a válaszadók között a rozé és siller borok bizonyultak a legnépszerűbbnek, ezeket követték a száraz, majd az édes vörösborok, az édes fehérborok és a száraz fehérek.

borteszt5

A kutatás a borral kapcsolatos rendezvények látogatására is rákérdezett. A kitöltők közel fele évente egyszer-kétszer látogat ilyen eseményeket, de 11%-uk két-háromhavonta, 3%-uk pedig legalább havonta megfordul borkóstolón, borfesztiválon, vagy akár borvacsorán.

Ami a borvásárlási szokásokat illeti, a legtöbben továbbra is szuper- és hipermarketben vesznek borokat, ezt követi a termelőnél történő vásárlás, és növekszik a borszaküzletekben megvett borok aránya. Megfigyelhető, hogy a fogyasztók barátkoznak az online vásárlás gondolatával is; elmondható, hogy a válaszadók közel 10%-a már vásárolt bort online, ezen felül minden harmadik nyitott erre.

borteszt4

A felmérés részletes eredményeivel a Winelovers és a többi szervezet segíteni kívánja a hazai borszakmát, így azokat szerkesztett formában eljuttatja majd a hazai borász társadalomhoz, a Budapesti Borfesztiválra a Nagy Bor Teszt eredményit ismertető kiadvánnyal is készül, valamint a tervek szerint – a változások folyamatos monitorozása érdekében – a felmérést évente megismétli.

Borítókép: Kara István fényképe a Szivek Pincében készült

Olvasta már?

Biztos jövőt szeretnél? Válaszd a kéményseprő hivatást!

BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság Gazdasági Ellátó Központ (BM OKF GEK) Kéményseprő ipari Tevékenységet Ellátó Igazgatóhelyettesi Szervezet felhívása. Biztos jövőt szeretnél?    Válaszd a kéményseprő hivatást! 

Megyénk körül megyünk körül

Tisztelt Kesztölciek! Tájékoztatom Önöket, hogy 2021. július 21-én kerül sor a Megyénk körül megyünk körül című program keretében a Kocs-Kesztölc páros találkozóra.

Szerencsés kirándulás

Bizony, annak nevezhető a  KMASZC Dr. Szepesi László Mezőgazdasági Technikum, Szakközépiskola és Kollégium 10. osztályosainak év végi tanulmányi kirándulása Klastrompusztán.