Szekér Zoltán, a Dorogi Sport vezetője nem panaszkodhat, jó kiállású, sportos, fitt ember. Légy fittebb címmel hirdetett programjuk gyorsan betelt. Zsibrita - Zámbori Zita arról faggatta, hogyan tartsuk magunkat jó kondiban.

Hogyan legyünk fittek? Kérlek, foglald össze öt pontban!
1. A legfontosabb a reggeli ébredés, és ami előtte történik. A megfelelő alvás, pihenés elengedhetetlen ahhoz, hogy a szervezetünk egészségesen működjön. Éppen ezért este 10 órakor ajánlott lefeküdni, és aludni, körülbelül 8 órát naponta.

2. A napi 5x kis mennyiségű étkezés szintén szerves része az egészséges életmódnak, hiszen a szervezet könnyen feldolgozza az elfogyasztott kisebb adagot, és a szervezet energia és tápanyag-ellátottsága is kiegyensúlyozottabb lesz. Nem fogunk farkas éhesen leülni, és mindent magunkba tömni, hiszen napi 5 étkezéssel körülbelül 3 óránként eszünk, minek következtében kifejezett éhségérzet nem alakul ki. 

3. A étrend mellett a mozgás is nagyon fontos: mozogjunk hetente legalább 3x 30-45 percet, olyan mozgásformát amit szeretünk, amit szívesen végzünk.

4. Mielőtt komolyabb életmódváltásba kezdenénk, keressük fel háziorvosunkat, és vizsgáltassuk ki magunkat. Amennyiben valami krónikus betegségünk van, mindenképpen kérjük ki szakorvos tanácsát.

5. Együtt minden könnyebb! Keressünk olyan embereket a környezetünkben akivel együtt lehet mozogni, főzni, és meg akivel  tudjuk osztani a tapasztalatainkat.

Szekér Zoltán Kesztölcön egy tv-forgatásonMi hívta életre a Legyél Fittebb programot?
Nagy örömünkre szolgál, hogy Dorogon időről időre sportrendezvényeket szerveznek különböző szervezetek, és hogy ezen szép számmal vesznek részt dorogi és a környékbeli érdeklődők. Amikor megálmodtuk a  Legyél Fittebb programot az volt a célunk, hogy olyan életmód programot adjunk  az emberek kezébe melynek segítségével egészségesebben élhetnek, lefogyhatnak, és beépíthetik a sportot, a mozgást a mindennapjaikba. Mindezt úgy, hogy egy motiváló sportolói közösség tagjai, így a váltás sem olyan nehéz, mint amikor saját erőből próbál valaki változtatni. 

Mi hívta életre a Legyél Fittebb programot?
Nagy örömünkre szolgál, hogy, Dorogon  időről időre sportrendezvényeket szerveznek különböző szervezetek, és hogy ezen szép számmal vesznek részt dorogi és a környékbeli érdeklődők. Amikor megálmodtuk a  Legyél Fittebb programot az volt a célunk, hogy olyan életmód programot adjunk  az emberek kezébe melynek segítségével egészségesebben élhetnek, lefogyhatnak, és beépíthetik a sportot, a mozgást a mindennapjaikba. Mindezt úgy, hogy egy motiváló sportolói közösség tagjai, így a váltás sem olyan nehéz, mint amikor saját erőből próbál valaki változtatni. 

Hány naposra terveztétek a programot, és ki vehet részt benne?
A Legyél Fittebb program elsősorban dorogiaknak szól, de a környékbeliek számára is meg volt hirdetve. 18 és 45 év felettiek jelentkezhettek, akiknek nem volt semmilyen krónikus betegségük. Azt tűztük ki célul, hogy a résztvevőkkel folyamatosan tartjuk a kapcsolatot, ezért a résztvevők számát 100 főben maximalizáltuk. Legnagyobb megelégedésünkre a férőhelyek száma a meghirdetést követő második napon betelt. A legnagyobb meglepetés pedig az volt hogy a résztvevők között 20 férfit is üdvözölhettünk. 
A program időtartama 90 nap, tehát május 31- vel zárul.

Akik lemaradtak róla ne csüggedjenek, hiszen  - terveink szerint - ősszel ismét  útjára indítjuk a programot, és lehet jelentkezni, 

Mit tartalmaz a program? 
A legfontosabb célunk, hogy ezalatt a 3 hónap alatt a résztvevők gondolkodásmódja és szokásrendszere megváltozzon, a táplálkozásukban és a mozgásukban új, az egészséget szolgáló szokások alakuljanak ki. Annak érdekében,  hogy a résztvevők lelkesedése végig kitartson dietetikus, sportorvos, személyi edző segíti őket a program során. 
A programnak három pillére van: a mozgás a táplálkozás és a sportolói közösség.

A résztvevők részletes ismereteket  kapnak az egészséges táplálkozásról. Fontosnak tartjuk, hogy ismereteket adjunk át, melyekkel később ők maguk is képesek lesznek olyan étrendet összeállítani, mely nem csak egészséges, de finom is. Márciusban a nyersanyag válogatás szempontjaival, és az egészséges táplálkozás alapjaival ismerkednek meg a résztvevők. Elsajátíthatnak olyan konyhatechnológiai ismereteket, melyekkel ételeiket egészségesebbé és finomabbá tehetik. Megtudhatják mely nyersanyag milyen módon szolgálja egészségünk megóvását. Április hónapban komplett étrendnet kapnak a résztvevők, és megismerkednek kiegyensúlyozott, egészséges táplálkozás, és étrendtervezés szabályaival. Májusban pedig már ők maguk terveznek étrendet, melyet dietetikus elemez, és javít ki.

Az életmódváltás a pillére a táplálkozás mellett a mozgás. Az egyik nem létezhet a másik nélkül. Fontos, hogy olyan mozgásformát válasszunk, amit szeretünk, és hosszabb távon űzve is örömmel végettük. A programban az úszás, a kerékpározás, a futás, a fitnesz-, és konditerem használata közül ehetett választani. A rendszeres mozgás ajánlásunk szerint a heti 3x legalább 30 perces mozgást jelenti.

Azért, hogy a resztvevőket segítsük a helyes vásárlási szokások kialakításában, összefogtunk a helybeli kereskedőkkel (zöldséges, biobolt, húsbolt) hogy azokat a termékeket, nyersanyagokat, melyeket a programban fogyasztásra ajánlunk, kedvezményesen kínálják a programban résztvevők számára. A sportolást is hasonló módon támogattuk, sőt ha egyszerre többen jelentek meg valahol, (edzőterem, uszoda) akkor a programban biztosított kedvezményeken túl további kedvezményt vehetnek igénybe, hiszen hiszünk abban, hogy együtt mozogni szórakoztató.

Vannak-e egyénenként kitűzött célok?
Nincsenek. Számunkra nem az a lényeg, hogy valaki kampányszerűen fogyjon 10-20 kilót. A fontos az, hogy a gondolkodását változtassa meg. Mi nem fogjuk számon kérni a le nem adott kilókat vagy az el nem használt uszodabérletet. Lehetőségeket kínálunk a résztvevőknek, és minden eszközt igyekszünk megadni ahhoz, hogy olyan személyre szabott tanácsokat kapjon, amellyel önmaga képes lesz a saját életét egészségesebbé tenni.

 

Olvasta már?

Ingyen wifi a Művházban

Ingyen wifi szolgáltatás kialakítására és számítógépek, tabletek beszerzésére nyert pályázatot az Önkormányzat.

Kesztölcön át vezet a PilisBike legújabb útvonala

Dr. Völner Pál országgyűlési képviselő és Révész Máriusz kormánybiztos is részt vett Kesztölcön a PilisBIke legújabb szakaszának átadásán. A terepkerékpáros bringaút frissítőpontja az Erika Kávézónál van.

Palócföldtől Kesztölcig - kerékpártúra

A Magyar Kerékpárosklub családi vándortábort hirdet meg! Érkezés július 22.-én Salgóbányára, távozás július 28.-án Kesztölcről.  7 nap/6 éjszaka. Minimum 15, maximum 30 fő részére. A túra...