Kesztölc Kestúc

keresés

Vidám hegymászás, csodálatos kilátások! Azokra is gondoltunk, akik kisgyerekkel vágynak jó levegőre és egy kis mozgásra: családi faluséta, kézműveskedés! Levendulás frissítő! Bográcsolás fröccsel, kesztölci szlovák módra! Nyeremények!

Rajt helyszín: Erdészház Turistaszálló, 2517 Kesztölc, Iskola utca 67 (Google térkép)

Rajt időpont: 2018. június 2. 8:30-10h között. A családi séta 9:30-kor indul.

Nevezési díj: 800 Ft, 6 év alatti gyerekeknek ingyenes. Regisztrálj most!
Ebéd: bogrács, egész adag: 900 Ft, fél adag 450 Ft, a regisztrációnál rendelhető
Kesztölc póló: 1500 Ft, a regisztrációnál rendelhető

Regisztrálj most!

A túra végén a résztvevők között nyereményeket sorsolunk!

• Egy éjszaka 10 fő számára az Erdészház Turistaszállóban (egyeztetett időpontban)
  • 20 Kesztölc könyv
  • 10 üveg 0,5 l levendulaszörp

Ebéd: Bográcsgulyás kesztölciesen szlovák módra az Erdészház Turistaszálló udvarán: 900 Ft

1. változat: Szuszogó Túra

Postás-úton fel, majd a Kétágú-hegy felé vissza

Egyéni túra, rajt időpontja: június 2. 8:30-10h |  Oda-vissza táv: 8,6 km. | Oda-vissza szintemelkedés: 433 m. | 14 évnél fiatalabb gyerekeknek nem ajánlott

Töltsd le a telefonodra, GPS-re az útvonalatGPX formában!

Frissítés: A Sasfészek Kulcsosháznál víz, levendulaszörp, szőlőcukor.

Kesztölc, Erdészház → Fekete-hegyi Sasfészek Kulcsosház

Túránk a kesztölci Erdészháztól indul. Az Erdészház udvarából kilépve balra, a Művelődési Ház felé induljunk el végig az Iskola utcán. Az utca vége felé jobbra feltűnik a párhuzamosan futó Széchényi István utca és a régi „Kisiskola” épülete, amely ma már múzeumként működik. A Széchenyi István utcán folytatjuk tovább utunkat felfelé. Elhaladunk a Hegyi kocsma és egy régi kőkereszt mellett, majd mielőtt éppen elérnénk a Kostel éttermet, balra letérünk a TSZ pince felé, a pincesorra. A TSZ pince után az első kereszteződésben balra kanyarodunk, majd kb. 20 méter után ismét balra haladunk tovább. Ezután jobbra fordulunk a Lackó-tanya mellett - irány a hegy! A kerítés mellett emelkedik felfelé utunk. Amikor felérünk már közvetlen a hegy alá, keresztezzük az Országos Kéktúra útvonalát és a zöld kereszt (Z+) jelzésen indulunk felfelé a Postás-úton. Sziklás ösvényen, meredeken haladunk felfelé, miközben bal kéz felől elhaladunk két kereszt mellett. Leküzdve a nagy emelkedőt, gyönyörködhetünk a Postás út szép kilátásában, majd felérve a hegygerincre nem térünk le a jelzésről, hanem tovább folytatjuk utunkat a zöld kereszten (Z+) egészen a Fekete-hegyi Sasfészek Kulcsosházig.

Fekete-hegyi Sasfészek Kulcsosház → Kesztölc, Erdészház

A Kulcsosháztól Pilisszentlélek irányába indulunk el a sárga négyzet (S■) jelzésen. Figyeljünk, mert a jelzés hamarosan élesen balra kanyarodik, ne térjünk le róla! A sárga négyzet (S■) jelzés hamarosan beleolvad a sárga kereszt jelzésbe (S+). Ezen megyünk tovább immáron Kesztölc irányába. Balról, a „szuszogó” felől utunkba becsatlakozik a zöld négyzet (Z■) jelzés, amely egészen a Kétágú-hegy nyergéig elkísér bennünket. A nyeregből lefelé a zöld sáv (Z-) jelzésen megyünk, a hegy lábánál utunkba jobbról becsatlakozik az Országos Kéktúra kék sáv (K-) jelzése is. Hamarosan bal kéz felől megcsodálhatjuk a közelmúltban kialakított pálos gyógynövénykertet. Mikor elérjük a szőlészeti műutat, elhagyjuk a turistajelzéseket és balra folytatjuk utunkat. Kb. 80 méter után jobbra térünk le a műútról a Cseresznyés-hát felé. Ez az út végig vezet a kiserdei árok mellett egészen a Kesztölci Kiserdei Óvoda „Horička” épületéig. Az óvodától balra tartunk lefelé a rövid Cseresznyés-hát utcán, amely az Iskola utca nyugati végébe torkollik. Itt balra indulunk fel az Iskola utcában, elhaladunk a Kincses József Általános Iskola mellett, majd megérkezünk az Erdészházhoz.

2. változat: Kesztölc legendái - vezetett séta

Séta a faluban, a szőlők mellett, szép kilátással, különleges kesztölci történetekkel. Családi program, ovis gyerekekkel is kényelmesen teljesíthető 2 órás kedves séta a jó levegőn.

Vezetett séta, indulás: június 2. 9:30h |  Oda-vissza táv: 4 km. | A séta ideje 2 óra | Sok pihenővel, látnivalóval. | Az út legnagyobb része aszfaltos.

A kis kirándulást a falu minden titkát ismerő kesztölciek vezetik. Az Erdészháztól indulunk, és kényelmes aszfaltúton elsétálunk a Pálos Gyógynövénykertig. Itt a kert gazdáival találkozunk, akik megkínálnak minket egy pohár levendulaszörppel és finom rozmaringos pogácsával. A Pálos Rendet itt, Kesztölc mellett alapították, elmesélik a történetüket. Beavatnak minket a gyógynövények titkaiba, jó tanácsokkal szolgálnak a használatukhoz.

Földúton haladunk tovább, rövid kaptató után feljutunk a Kétágú-hegy nyergébe. Innen csodálatos panoráma tárul elénk, láthatjuk a Dunát, a Gerecsét és a Nagy Getét. Légrádi Angéla egy kedves mesével fogadja az ide érkező kicsiket.

Innen visszatérünk a kényelmes aszfaltútra. A csodálatos kesztölci szőlőültetvények között sétálunk el a templom mellett a Helytörténeti Múzeumhoz. Itt Radovics Istvánné vár minket. A kesztölci iskola egykori igazgatója helytörténész és olyan, mintha egy mesekönyvben rajzolnák le a kedves nagymamát. Hallhatunk majd a régi falusi életről, szokásokról, régenvolt kesztölciekről.

Ezután az Erika Cukrászda vendégül látja a túra résztvevőit egy gombóc fagyira. Utána egy különleges bányászati emlékművet tekintünk meg, Valovics László nyugdíjas aknamélyítő bányász vezetésével.

Végül a falu egyik legromantikusabb utcáján visszasétálunk az Erdészház Turistaszállóhoz. Itt ebéd előtt és után a kesztölci Művelődési Ház vezetője,Klinger Ágnes és Gyulai Zsuzsa festőművész tart majd kézműves foglalkozást a gyerekeknek.