Az R11-es út terveivel kapcsolatos fórum előtt összefoglaljuk a Kesztölc-Kestúc Facebook-csoportban felmerült és az e-mailben érkezett kérdéseket, észrevételeket. Ezeket a felvetéseket e-mailben is eljuttatjuk a fórum szervezőinek.

A nyomvonal

A hozzászólók egyhangúlag az „A” változatot tartják jobbnak. Paholik Viktor és Kiss Zoltán is azt emelte ki, hogy ez a változat rövidebb, és nem kell új utat építeni. Az „A” változat jobb megközelítést ad Dorog felé is. Paholik Viktor szerint a zaj csökkentésében is segít a domborzat az „A” változatnál. Kiss Zoltán és Grausz Valéria szerint a „B” verzió a leányváriaknak sem lenne jó megoldás.

Nagy Péter is az „A” változat mellett érvelt: „Mezőgazdász szemmel, az A változat vesz el kevesebb termőföldet. Nem zárja le a földek megközelítési lehetőségeit annyira, nem darabolja fel a táblákat. Nagyrészt művelés alatt nem álló területen halad.” Kiss Zoltán is hangsúlyozta a természetvédelmi szempontokat.

Valovics László új nyomvonalat javasolt:

No automatic alt text available.

Zaj, levegőszennyezés

Kérjük, hogy a fórumon részletesen mutassák be a zajvédelmi terveket. Kiss Virág és Kiss Zoltán is kiemelte, hogy a Tavasz utca és a Nyár utca olyan domborzati körülmények között van, hogy a dorogi Palatinuson rendezett zenés estek minden zaja áthallatszik. Kiss Virág szerint már most is elviselhetetlen a zaj szintje a csúcsforgalmi időszakokban.

S. Szabó Katalin kérdezi, hogy mivel kompenzálják a kocsik kipufogó gázát? A megnövekedett forgalommal kapcsolatos levegőszennyezésről is szeretnénk számokat látni.

Építkezés

Fedor Klaudia Erika arra kérdezett rá, hogy milyen tervek vannak arra, hogy a falu életét és közlekedését a lehető legkevésbé zavarja az építkezés. Mit tesznek azért, hogy az építkezés zaja ne legyen zavaró Kesztölcön?

10-es út javítása

Szopkó Ferenc és Trgel Rita azt kérdezi, hogy tervezik-e a 10-es út kátyúinak javítását, az út szélesítését.

Átvezetés

Jelenleg a Kék Túra és a tervezett Kesztölc-Dorog kerékpárút is az Akácos út végén keresztezi a 117-es utat. Nyírő András azt javasolja, hogy a tervezett helyett itt építsék meg az aluljárót. S. Szabó Ildikó szintén azt kérdezi, hogy a kék túraútvonalat mennyire befolyásolja ez az út? Hogyan lehet a kiserdőtől átkelni a falu irányába?

Rekultiváció

Nyírő András felvetette, hogy a 117-es nagy kanyarja és a mostani rövid bevezető szakasz feleslegessé válik, tervezik-e a használaton kívül útdarabok rekultivációját?

Időzítés

Kérjük, mutassák be az út építésének főbb mérföldköveit és a projekt ütemezésének tervét. Lekli Szabolcs, Kara Emil, Fedor Klaudia Erika és Szopkó Ferenc is arra kérdez rá hozzászólásában, hogy mikorra készül el az új út.

Borítókép: Makovics János felvétele

Olvasta már?

Asztalitenisz Kara Lajos Kupa

A versenyeken 48-an vettek részt, leány serdülő, leány ifjúsági, felnőtt női, fiú serdülő, fiú ifjúsági, felnőtt „A” és „B” csoport kategóriákban. Bakos György beszámolója.

Most védekezzünk lisztharmat és levéltetvek ellen!

Kesztölcön mostanában sokan kezdtek újra foglalkozni kertészkedéssel, szőlővel. Őket segítjük Szivek Péter, Légrádi Horkics Angéla és Szilasné Jolsva Júlia növényvédelmi tanácsaival kéthetente.

Háry János a Művházban

Rahberger Karina, Chalupa Réka, Giricz Dorina, Sturcz Boglárka és Sturcz Barnabás készítette elő saját festményekkel Kodály Háry János daljátékának történetét. A mese szövegét Klinger Ági adta elő.

Hódító Túrák sorozat Kesztölcön is

Június 2-án Kesztölcön kellemes családi körtúra lesz. A tavalyi túra sikerén felbuzdulva a legkisebbeknek falusétát is szerveznek. A rendezvény a Hódító Túrák sorozat része. Erről kérdezte Szekér Zoltánt, a Dorogi TDM vezetőjét Kovács Csilla.

Grósz Jakab és a pilisi svábok tragédiája

Bús Péter János kesztölci származású történész dédapja, a legendás Grósz Jakab történetén keresztül ismerkedett meg a svábok tragédiájával. Walczer Patrik interjúja a Kemmában.