Kesztölc Kestúc

keresés

Kesztölcről 10 kilométerrel rövidebb úton érhetjük el majd Szobot, Nagymarost, nem kell Letkésig elmenni. Most a tervezés közbeszerzése folyik, januárra lesz eredmény. A Paraméter.sk cikke

Annak ellenére, hogy Orbán Viktor és Robert Fico miniszterelnökök  még 2012-ben kormányszinten egyeztek meg  a határ menti új Ipoly-hidak megépítéséről, a Helemba és Ipolydamásd közt létesülő híd ügye majdnem egy évtizede húzódik, az eredeti terveket időközben egyszerűsíteni, a tervezett költségeket csökkenteni kellett.

Most döntöttek annak érdekében, hogy a megépítésre uniós forrásból is tudjanak támogatást szerezni, az Interreg-programból.  A projekt magyarországi partnere és egyben Nyitra megye partnere a budapesti  Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt.

„Nyitra megye októberi ülésén egyöntetű döntés született arról, hogy minden előkészítő munkálatot végezzen el a fő partner, a NIF Zrt. - budapesti székhellyel, és utána pedig megosztják majd a költségeket” - mondta el szerkesztőségünknek Farkas Iván megyei képviselő (MKP).

Eredetileg két javaslat került a megyei képviselő-testület elé, a másik, amelyet nem szavaztak meg, arról szólt, hogy a híd építkezési engedélyére a tervdokumentációt Nyitra megye fizette volna, a kivitelezési terveket pedig a NIF. Most a megye minden előkészítő munkát és az előzetes költségeket is a NIF-re bízza  - már csak azért is, mert Magyarországon az Interreg-pályázatok esetében is az állam megelőlegzi ezeket a költségeket a projekt résztvevőjének.

Milan Belica nyitrai megyeelnök  szeptember végén stábunknak úgy nyilatkozott, Nyitra megye elkötelezett az új híd ügyében, sőt, akkor is hajlandóak finanszírozni, ha nem lenne rá uniós támogatás.

„Úgy gondolom, az előkészítő munkák befejezése után, tehát jövőre már el lehetne kezdeni az építkezést. Ettől fogva ez már rövid idő kérdése, hiszen manapság az építkezések gyorsan zajlanak, az Ipoly elvégre nem akkora folyó, mint a Duna, ha szárazság van, akkor „idézőjelesen“ át is tudjuk ugrani. Tehát ott nem lehetnek bonyolult munkálatok” - taglalta Milan Belica szeptemberben a portálunknak. 

A költségek megoszlásáról, a leendő híd műszaki jellemzőiről és az előkészítés menetéről e-mailben kerestük meg a budapesti Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt -t.

Loppert Dániel kommunikációs igazgató válaszában közölte, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium 2016. áprilisában rendelte el a NIF Zrt. számára az előkészítési munkák folytatását. A kivitelezés költségéről  viszont csak az eredményes közbeszerzési eljárást követően tudnak majd tájékoztatást adni.

Jelenleg a tervezői közbeszerzési eljárás zajlik, szerződéskötés legkorábban 2017 januárjában várható.

A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ 2015. évben készíttetett megvalósíthatósági tanulmánya szerint a híd B terhelési osztályú, (azaz kamionok és nagy teherkocsik nem közlekedhetnek rajta – a szerk. megj.), 54 méter fesztávú. Keresztmetszeti kialakítása távlatokban konzolosan biztosítja a kerékpárút átvezetést, de jelenleg ez nem szerepel a tervekben.

A projekt pályázata kapcsán a két partner közötti egyeztetések folyamatban vannak – írta szerkesztőségünknek a NIF kommunikációs igazgatója.  

Helemba-Ipolydamásd híd: Tervezői közbeszerzési eredmény januárban

Szerkesztőségünk Farkas Iván Nyitra megyei képviselőtől úgy értesült, a leendő híd becsült kivitelezési összköltsége jelenleg mintegy 3-3,5 millió euró.

Olvasta már?

Biztos jövőt szeretnél? Válaszd a kéményseprő hivatást!

BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság Gazdasági Ellátó Központ (BM OKF GEK) Kéményseprő ipari Tevékenységet Ellátó Igazgatóhelyettesi Szervezet felhívása. Biztos jövőt szeretnél?    Válaszd a kéményseprő hivatást! 

Megyénk körül megyünk körül

Tisztelt Kesztölciek! Tájékoztatom Önöket, hogy 2021. július 21-én kerül sor a Megyénk körül megyünk körül című program keretében a Kocs-Kesztölc páros találkozóra.

Szerencsés kirándulás

Bizony, annak nevezhető a  KMASZC Dr. Szepesi László Mezőgazdasági Technikum, Szakközépiskola és Kollégium 10. osztályosainak év végi tanulmányi kirándulása Klastrompusztán.