Az új Duna-híd a meglévő vasúti hídtól mintegy 200 méterre, nyugat felé épül meg.
A Szlovák Útkezelő Vállalat (SSC) áprilisban írta ki a kivitelező kiválasztására vonatkozó pályázatot, amelyre tíz cég jelentkezett. Közülük 2,92 millió eurós ajánlatával (ÁFA-val együtt 3,5 millió) a Váhostav került ki győztesen; a fő kritérium a legalacsonyabb ár volt. „A kivitelezővel augusztus folyamán írja alá a szerződést a megrendelő, a munkálatok várható kezdete 2016 szeptembere” – tudta meg az Új Szó meg Zuzana Hromcovától, az SSC szóvivőjétől.
A bekötőút építkezésének finanszírozását uniós forrásból, az Európai Hálózatfejlesztési Eszközök (CEF) programból tervezik. Az I/64-es főút és a híd közti bekötőút hossza 630 méter lesz, de az építkezés érinti az I/63-as út torkolatát, ahol körforgalmat alakítanak ki, járdák, kerékpáros és gyalogos feljáró épül, és elkészül a közvilágítás is. Időközben az építésfelügyelő kiválasztására is lezajlott a pályázat, amelyre augusztus 1-ig lehetett jelentkezni. Az előzetes tervek szerint a bekötőút 32 hónapon belül készülne el.
Az új Duna-híd a meglévő vasúti hídtól mintegy 200 méterre, nyugat felé épül meg. A beruházás tervezett összértéke 117 millió euró, az Európai Bizottság 100 millió euróval járul hozzá a költségekhez – ebből Szlovákia 47,6 millió eurót, Magyarország 52,5 milliót kap –, a többit a két állam költségvetéséből fedezik. A kivitelezőre vonatkozó közbeszerzést, mint vezető partner, Magyarország végzi és várhatóan augusztus folyamán hirdetnek győztest. Az építkezés megkezdésének tervezett időpontja 2016 októbere, befejezése 2019. május végéig várható.