Kesztölc Kestúc

keresés

Dr. Magyar Pál plébános atya szervezésében 2019 augusztus 12 -14 között 23 fő egy ausztriai zarándokúton vett részt.

A meglátogatott helyek szelleme, vallásos légköre olyan élmények birtokába juttatta a zarándokokat, amelyek nem csak a vallásuk megéléséhez járultak hozzá, hanem a megerősítéséhez is. Így teljesült a Pál atya által kitűzött cél, mely szerint a zarándoklat egyszerre mozdítja meg az ember testét, szellemét, érzelmeit és gondolatait, megújítja a lelket és a testet egyaránt. Utunk első állomása Heiligenkreuz, a ciszterci apátság volt.

Kiválóan ismertette az apátság történetét Mihályi Rozina nővér. Abban a szerencsében volt részünk, hogy láthattuk a szerzetesek zsolozsmáját, részt vettünk Pál atya által celebrált misén, a Szent Kereszt kápolnában, ahol mi zarándokok a Szent Kereszt ereklyével áldást is kaptunk.

Késő délután érkeztünk Máriazellbe, a nagyon kellemes környezetben lévő Haus S. Franziskus hotelbe, ahol rendkívül kényelmes szobákban pihenhettünk. Még aznap megismerkedtünk Máriacell belvárosával, megcsodálhattuk a kegytemplomot és tiszteleghettünk Midnszenty József hercegprímás volt sírhelye előtt. Vacsora után részesei lehettünk a természet egyik csodájának, az Alpok csúcsai között elterülő Erlaufsee látványának. A tó 827 méter tengerszint feletti magasságban fekszik, a két oldalt hegyek veszik körül, az ivóvíz minőségű a vize, annyira tiszta és áttetsző hogy látni lehet a benne úszkáló pisztrángokat.

És még mindig nem volt vége az első napnak! Ez után következett a Mária-vízesés megtekintése, melynek magassága 55 méter, vadregényes sziklakatlanban található, körülbelül a fele magasságában egy 1 méter magas öntöttvas festett Mária-szobor látható.

Természetesen hozzátartozott a zarándokúthoz a reggeli és az esti ima, és igen tanulságosak voltak azok a mesék, amelyeket az Atya olvasott fel Lázár Ervin Négyszögletű Kerek Erdő című meséjéből. Igen megkedveltük Mikkamakka, Ló Szerafin és Szörnyeteg Lajos történeteit, amelyek humorosan ugyan, de a felnőttek számára is fontos életbölcsességeket tartalmaznak. Következő nap gyalogosan imádkozva végigjártuk a Rózsafüzér-utat, majd a felvonóval feljutottunk a Bürgeralpe 1267 m magas csúcsára, ahonnan páratlan kilátás tárult elénk.

Ez a látvány fogadja a felvonón érkezőket, és közülük is azokat, akik megkockáztatják azt, hogy felmásszanak az 1911- ben épült János főhercegről elnevezett kilátótorony erkélyére. Ez a Bürgeralpe a város sí hegye.

A Rózsafüzér szellemiségével töltött délelőtt után, egy kellemes utazás során csodálhattuk az Alpok meredek szikláit majd Gusswerken át (amely egykor vasiparáról volt híres) Weichselboden felé kanyarodtunk, ahol mesébe illő falucskát találtunk. Három gyorsfolyású patak találkozott, három hegykoszorúval körbevett völgyében. Ez tényleg a nyugalom szigete volt. Példa arra, hogy a tájra jellemző épített környezet is állhat harmóniában a technika világával, anélkül, hogy látható nyoma lenne.

A Szent Hubertus tónál, emberi kéztől szinte érintetlen területen áll nyitott ajtókkal a Flüe-i Szent Miklós templom. Pál Atya elmesélte a szent élettörténetét, ima után megcsodálhattuk a modern templombelsőt, a gondozott környezetet.

A Máriazell-i Bazilikában, mint templom a templomban áll a régi és az új barokk a kegykápolna, ezüst ráccsal lezárva, állandóan erős fénnyel megvilágítva. Oromzatán Nagy Lajos király és hitvese koronás portréit látjuk, amelyek 1369 körül készültek. A hímzett ruhába csiplébe öltöztetett szobrocska késő román stílusú, 47 cm magas, hársfából faragták, és  az oltár közepén áll. A Szűz Mária és a gyermek Jézus fején látható aranykoronákat Rudnay Sándor Hercegprímás adományozta, Abban a szerencsében volt részünk, hogy Pál Atya itt celebrált misét, egy győri bencés atya és lengyel jezsuita atya közreműködésével.

A zarándoklat résztvevői ezúton is hálás köszönetüket fejezik ki Pál Atyának a remek szervezésért. Köszönjük, hogy ennyire felkészült, mindennek elmondta a történetét, felfedte a helyek vallási gyökereit és miséivel és imáival erősítette a katolikus hitünket.

Olvasta már?

Biztos jövőt szeretnél? Válaszd a kéményseprő hivatást!

BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság Gazdasági Ellátó Központ (BM OKF GEK) Kéményseprő ipari Tevékenységet Ellátó Igazgatóhelyettesi Szervezet felhívása. Biztos jövőt szeretnél?    Válaszd a kéményseprő hivatást!

Megyénk körül megyünk körül

Tisztelt Kesztölciek! Tájékoztatom Önöket, hogy 2021. július 21-én kerül sor a Megyénk körül megyünk körül című program keretében a Kocs-Kesztölc páros találkozóra.

Szerencsés kirándulás

Bizony, annak nevezhető a  KMASZC Dr. Szepesi László Mezőgazdasági Technikum, Szakközépiskola és Kollégium 10. osztályosainak év végi tanulmányi kirándulása Klastrompusztán.