Bejelentették, hogy megépül a Duna-menti kerékpárút magyar szakasza. Évente 150 ezer kerékpáros turista fogja használni az utat. Kesztölc már készül, hogy kihasználja ezt a lehetőséget.
A Duna partján Németországtól egészen Rajkáig több, mint 900 kilométeren, festői tájakon, szépen kiépített kerékpárúton bicajozhatunk. Az út az egyik legnépszerűbb, klasszikus biciklitúra. Passau kastélyai, az engelhatscelli trappista kolostor, a melki apátság, wachau festői borvidéke, Bécs lüktető élete évente sok tízezer kerképárost vonz.
Az útvonal azonban Rajkánál véget ér. Az elszántak ma is találkozhatnak az Eurovelo6 táblákkal az 1-es út mellett, de az ausztriai romantikus idill után a kamionok és motorosok között a kerékpárosok hamar feladják. A szlovák oldalon Rajka után a bősi erőműig végig lehet menni a töltésen, utána Komáromon keresztül Párkányig széles, és kevésbé forgalmas utakon biciklizhetünk. De Esztergomtól nincs semmilyen megoldás, a forgalmas utakat még a tapasztaltabbaknak sem ajánlják.
Most változni fog a helyzet, Révész Máriusz kerékpárügyi kormánybiztos bejelentette, hogy kiemelt beruházásként megvalósul a Rajka-Esztergom-Budapest kerékpárút.
Milyen lehetőséget jelent ez Kesztölc számára? A mi falunk a hegyi kerékpárosok kedvelt célpontja, sokan járnak erdei utainkon. Tervezzük a Piliscsaba-Piliscsév-Kesztölc-Dorog kerképáros útvonalat. Ez ugyan földutakon vezet, de könnyen kapcsolható a nagy nemzetközi dunai útvonalhoz.
A kesztölci bringásoknak kijáratot és biztonságos túrautvonalakat kínál majd a kerékpárút. Tekerhetnek Komáromig vagy Szentendréig, változatos körtúrák állnak majd rendelkezésre. A kesztölci gazdák borkóstolót, szállást, rendezvényeket kínálhatnak a nagy dunai kerékpárút vándorainak. A Lábatlan-Karva maraton jó példa arra, hogy milyen eseményekhez szállíthat turistákat a dunai kerékpárút.
Borítókép: Kara István fényképe